Sabtu, 25 April 2009

United Stunning Comeback Against Spurs at Second Half

Manchester United 5 Tottenham Hotspur 2

bent fires spurs in front at united


mordic grabs spurs's second at old trafford


ronaldo puts united in front with a diving header


rooney brings united level against spurs


berbatov scores against his old club to wrap up the victory
after United Struggles Against Spurs Leaded 2-0 in first half,however United managed to win a stunning victory in second half when each ronaldo and rooney scores 2 goal and a goal from berbatov which puts united back on the top of the Barclays Premier League

Khamis, 23 April 2009

Man Utd are through to semi finals in UEFA Champions League against Arsenal,and loss at FA cup against Everton

United hold on after Ronaldo's missile sets up Arsenal clash
Champions Lge Q/F, Second Leg (15th april 2009)
FC Porto 0 Manchester United 1
Ronaldo 6

...Cristiano Ronaldo hits a strike from 40 yards which rifles into the top left hand corner...


Anderson keeps an eye on the ball


In this battle of the big men the man known as Shrek skips past Hulk


Raul Meireles stands dejected with his head in his hands at the end of the game
Ronaldo's goal has sent FC Porto home from Champions League after man utd won in the second leg 1-0 and a draw 2-2 in their first leg...
----------------------------------------------
Phil Jagielka ends Manchester United's dreams of a clean sweep
FA Cup Semi-Final (19th april 2009)
Manchester United 0 Everton 0
Everton won 4-2 on penalties


Manchester United 0 Everton 0 AET 2-4 on penalties. Everton fans celebrate reaching the final for the first time in 14 years.


Dimitar Berbatov sees his poor penalty strike saved


Rio Ferdinand faces the long walk back to the centre circle.

James Vaughan scores from the spot to make it 3-1.
manchester united can't make to the FA Cup final after 2 penalties striked saved by former manchester united goalkeeper,Tim Howard.. its really sucks guys..

some people hates us when we're on top of the league..

another loss..
manchester united 0 fulham 2 (21st march 2009)


paul scholes handles the ball on the line as goalkeeper van der sar watches on

danny murphy scores a penalty

dempsey tackles ronaldo


danny murphy is crowded out by berbatov and giggs
another loss against fulham 2-0 it might be suck...
----------------------------------------------
started to rise again on top...
manchester united 3 aston villa 2 (5th april 2009)


celebrates his dramatic winner with 2 goals ronaldo


tevez whips a shot past young


ronaldo fires man utd's first goal against aston villa


carew celebrates scoring aston villa's equaliser at man utd
macheda rescued man utd from lossing again against aston villa 3-2,
-------------------------------------
victory at sunderland
manchester united 2 sunderland 1 (11 april 2009)


edwards and tevez battle for the ball


scholes heads manchester united in front of at sunderland


macheda celebrates scoring united's winner


macheda wheels away in celebration after netting united's winner

macheda goal's put manchester united back on the game...
----------------------------------------------
another victory at portsmouth
manchester united 2 portsmouth 0 (22nd april 2009)


rooney scores the openning goal


fletcher is pressurised by hughes


johnson is pressurised by giggs


scholes on his 600th appearence for united
to all manchester united's fan we're still on top of the league.. and keep on support united to become champions again this season....

Jumaat, 17 April 2009

AN EYE TEST


tentu korang suma tk dpt tengok yg bawah tue heehhe gatai betul la

Seandainya Al-Quran Bisa Berbicara

Kitab suci Al-Quran adalah namaku.
Aku buku kitab yang dicetak dengan sangat cantik
Untuk tahu tentang aku ada beberapa petunjuk.
Aku diberi sampul mewah nan indah.
Aku pasti ada di setiap rumah orang muslim.
Tapi, di dalam hati setiap muslim aku jarang ditemui.
Aku diletakan di atas rak yang tinggi.
Dibiarkan di sana,aku tertinggal dan dilupakan.
Terkadang aku diletakkan di tempat-tempat kotor,katanya untuk mengusir hantu dan jin,dan di sana juga aku dibiarkan,tertinggal dan dilupakan.
Dengan penuh hormat aku banyak dicium setiap kali selesai dibaca.
Tapi, pelajaran dan petunjuk utama yang ada padaku selalu terlupakan.
Mereka mengabaikan pesan yang ada padaku.
Ada kalanya aku digunakan untuk bersumpah palsu.
Kegunaanku yang sebenarnya sangat sangat jarang diperhatikan.
Sungguh betapa ajaibnya aku bias mengubah dunia yang semestinya mereka lakukan adalah memahami perkataanku.
Jadi seharusnya bacalah aku,pelajarilah aku,perhatikan apa yang aku harus aku katakana untukmu.
Aku punya hukum,
Aku punya kebijaksanaan,
Aku punya sesuatu yang sangat berharga,
Dan banyak yang aku punya yang tak bisa kau hitung.
Akulah sang juru penyelamatmu,
Akulah penuntunmu,
Aku diturunkan dari Allah sang pencipta alam semesta.
Aku diajarkan oleh Nabi Muhammad S.A.W. dan dipertahankannya dengan air mata dan darah.Memperingatkan kebenaran adalah kemahsyuranku.Maka,bacalah aku,pelajarilah aku,dan sampaikan isi yang aada padaku
Kerana,
Al-Quran Al-Karim adalah namaku.
Kamu boleh tidak peduli pada hal ini,
Silalah kirin banyak kelakar yang kamu mau,
Tapi demi Allah,Quran adalah persaksian untukmu di Hari Akhir nanti.

Jika peringatanku berguna,sebarkan kepada semua yang kau mau.
Jazakallah

ATTENTION!!! ! SENARAI NON-HALAL FOODS..TLG FWD LAJU2 TO OUR MUSLIM FRENS ..!!!!~

NO 12 tu baca bebetul...wallahuaa lam.

BABI SUDAH JELAS HARAMNYA PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA. KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI
> 1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )
> 2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )
> 3. Ajinomoto ( Thailand )
> 4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas
> 5. Semua tauhu buatan Orang Cina
> 6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand
> 7. Sabun FAB berbuku > 8. Lobak Jeruk
> 9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)
> 10. Krim Muka Hazeline Snow

SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)
> 1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi
> 2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ikan buatan Orang Cina
> 3. Daging Burger Import
> 4.. Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina
> 5. Kasut Bola Jenis ' Gold Cup'
> 6. Berus Gigi Jenis ' Reach'
> 7. Mee Kering ( sanggol ) > 8. Semua sabun mandi yang diimport
> 9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL
> 10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam
> 11. Have Pearl Cream
> 12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald
> 13. Ubat Kurap buatan Org Cina
> 14.. Beehon Segera Siam
>15.Mee Rebus Tulang&Kiub Perasa Ayam
> 16. Sabun Mandi Yang Berminyak

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN ( LEMAK BABI DAN BINATANG TIDAK HALAL )
> 1. Bosset Wine Gum
> 2. Dairy Milk Coklat
> 3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum
> 4. Sugus Strawberry
> 5. Passer Doily Mixture
> 6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint
> 7. Scothes Vikmin
> 8. Share Extra Atrenght
> 9. Black Current Jelly
> 10. Royal Gulaman & Decart Oranges
> 11. Valvis Gelatin
> 12. Sarung Kapsul Ubat
> 13. Ais Krim dalam bekas plastik
> 14. Gula-gula Fruities
> 15 Cake Mets Vilber Punch
> 16 Coklat Cake
> 17 Tepung Kastard Lady's Choice
> 18 Semua jenis Jelly
> 19 Semua jenis gincu bibir
> 20 Keseluruhan Jenis Sheisedo
> 21 Lady's Choice Jelly
>
SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA
> 1 BARANGAN AVON KESELURUHANNYA
> 2 PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD
> 3 MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )
> 4 RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN
> 5 SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP
> 6 KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING
> 7 TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND

Kami dalam keresahan memohon ampun dan maaf terlewat memberutahu perkara di atas. Pastikan Pakaian anda tidak terkena bahan-bahan diatas terutama pakaian sembahyang. TOLONG CETAK DAN EDARKAN RISALAH INI KPD SEMUA SAUDARA ISLAM KITA. Confirm - Pringles Potato Chips - tidak HALAL !!

Selasa, 14 April 2009

Jgn Nyanyi lagu Ini

Lirik Lagu : Allah Peduli - Agnes Monica

Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yangku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah Yesus ku
mengerti

Apa komen kamu semua bila membaca lirik lagu Allah Peduli nyanyian Agnes Monica? Apa yang tidak kena dengan lirik ini? Cuba kamu semua berfikir walaupun ia hanya sekadar lirik lagu sahaja! So sesiapa yang beragama Islam, berhati-hati nya, jangan di sebabkan fanatik dengan artis sehingga terlupa penyampaian artis itu kita leka akan hukum agama Islam. Berhati-hati!

Khamis, 2 April 2009

Terlambat sebulan..

Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. pada suatu malam si
> isteri memeluk leher suami dengan nada manja seraya berkata, ” ayang,
> period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebabkita
> kena gi check kat doktor.”
>
> Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya untuk
> tidak emberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gumbira ini sehingga
> ianya benar2 pasti.
>
> Pada suatu hari, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB kerana
> terdapat tunggakkan dalam pembayaran bill elektrik rumah mereka. Pegawai
> TNB tu pun berkata ” ini rumah En. Mahpus ker?” “iya, saya ni isterinya.
> ada apa encik”
>
> Pegawai TNB tu pun berkata, ” Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah tak
> boleh tunggu ni, nanti boss saya marah.”
>
> Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap pegawai TNB
> tu.” APA??? Macam mana pulak encik tahu yg saya ni sebulan lewat???”
>
> Pegawai TNB tu pun dengan selamba menjawab ” ala puan, ni kan zaman IT,
> semua tu ada dalam komputer dan kita boleh check Online”
>
> Kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si isteri tu lagi terkejut.
> “APAAA????Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu??? “
>
> Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan” Relek puan, puan ni baru lewat
> sebulan, ada yg lagi teruk, lewat 5-6 bulan”
>
> Si isteri yg terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun berkata,
> nanti saya bincang dengan suami saya..lalau pegawai TNB tu pun beredar
> dari situ..
>
> Keesokkan harinya, selepas si Mahphus ini di beritahu oleh isterinya,dia
> pun naik berang dan terus ambik cuti dan pergi ke kedai TNB yg> berdekatan..
>
> Dengan tanpa menghiraukan pegawai-pegawai TNB yg ramai di situ, dia pun
> memekik seraya berkata “Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat pun nak
> heboh2 ke dalam internet. awak ni semua yg berkeluarga tak pernah lewat
> sebulan kerrrr????!! bisness apa korang buat niii?? nak kena samankerr???
>
> Lalu pegawai yg datang kerumah si Mahphus ni berdiri dan mententeramkan
> keadaan. “sabar encik, sabar encik. apa susah, kalau cik nak settlekan
> perkara ni, bayar je…” kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si mahphus
> naik berang.
>
> “APAAA?? nak bayar korang? belahhhh lahh….”
>
> Lalu pegawai TNB tu pun cakap ” kalau macam tu, Kita terpaksa potongencik
> punya………..”
>
> Si Mahpus mencelah ” apa??? potong??? abih tu isteri saya di rumah nakpakai
> apaaaaaa???
>
> Pegawai TNB tu pun cakap ” nampak gayanye..ISTERI ENCIK KENA PAKAI LILIN
> AJERRRLAAAAAAAA”>> ???????????????????…………………

Penjual Telur Di sebuah pasar tradisional

Pembeli: “Dik, telur sekilo berapa?”
Penjual: “Telur ayam atau telur itik?”
Pembeli: “Telur ayam.”
Penjual: “Telur ayam biasa atau ayam kampung?”
Pembeli: “Ayam biasa.”
Penjual: “Yang tempatan atau yang import?”
Pembeli: “Yang tempatan.”
Penjual: “Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor atau Tampin?”
Pembeli: “Yang Ipoh lah…” (Sambil terlihat kesal).
Penjual: “Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan?”
Pembeli: “Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan?”
Penjual: “Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah. Kebetulan yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.

Lelaki yang sengau…keh..keh..

Seorang lelaki yang sengau naik ke sebuah bas lalu bertanya kepada pemandu bas

“Vang.. vas nih fegi hamfang ke…? ” (bang, bas ni pergi ampang ke?).

Pemandu bas itu berdiam diri. Marah kerana tidak dilayan, lelaki sengau itu pun turun dari bas.

Seorang lelaki lain di belakang pemuda sengau tadi pun bertanya kepada pemandu bas itu.“kenapa awak diam tadi? kesian dia…”

Pemandu itu pun menjawab: “Masham mana haya nak hawab…. haya hun hengau hugak.. hhanti hia hata haya hehek hia hulakk!!!……..”(macam mana saya nak jawab.. saya pun sengau jugak.. nanti dia kata saya ejek dia pulak!!!)…

is this true??


funny stuffs 2


??wtf??





omg!!!
i can do it my own..

Rabu, 1 April 2009

funny stuffs

happy wit me?
its hurt,

its floating

know this game?? GTA


Yeah i got the big and lobg one..




Watak Dan Tarikh Lahir Di Bulan April

... 1 April
Firasatnya tajam, cerdas, gagah berani dan pandangannya luas serta amat ambisius. Ia bisa sukses dalam berkecimpung dalam bidang politik dan sosial

... 2 April
Artistik, musikal, suka akan kesenian dan kesusasteraan, tekun dalam belajar, sopan tingkah-lakunya dan amat mudah tersinggung serta gampang merasa tegang

... 3 April
Belas kasih, suka bergaul dalam lingkungan masyarakat, artistik dan musikal serta asli pikirannya. Hanya saja ia suka berfoya-foya yang ada kalanya melewati batas

... 4 April
Ramah-tamah, artistik, musikal, aktif, penuh semangat dan cerdik serta mudah terpengaruh untuk berbuat pada hal yang kurang baik

... 5 April
Pandai, pikirannya asli, simpatik dan terlalu mudah main percayap ada omongan orang sehingga ia mudah tertipu

... 6 April
Otaknya terang, giat bekerja, riang gembira dan pandai bergaul dikalangan masyarakat yang luas serta gemar berusaha sendiri dan bisa menjadi seorang artis yang cakap

... 7 April
Sangat aktif dalam segala hal, pandai dan asli pikirannya, tindak-tanduknya amat bijaksana dan teliti. Kalau ia dilahirkan menjelang fajar, nasibnya bisa cerah dan hari tuanya beruntung serta gembira

... 8 April
Intelektualitasnya cukup tinggi, ambisius dan tidak suka diperintah orang lain. Baiknya ia memiliki semangat untuk berdiri sendiri

... 9 April
Ramah-tamah, sopan-santun, sangat sabar dan menyenangkan. Ia suka berusaha di bidang industri, tetapi suksesnya ada di lapangan kesenian terutama seni musik

... 10 April
Amat pandai, bersifat pemberani, tegas tindakannya dan dapat mengambil keputusan dengan cepat serta sering kali tidak dapat memusatkan pikirannya pada satu tujuan hingga acapkali mengalami kegagalan

... 11 April
Pandai, panjang akal, dapat memahami pelajaran dengan mudah dan pada umumnya suka akan kesenian terutama musik dan kesusasteraan.Kegemaran ini sering dijadikan garis untuk memperoleh sukses di dunia

... 12 April
Periang, suka memperdalam pelajaran yang tinggi karena itu tidak jarang yang menjadi sarjana. Sifatnya yang selalu optimis membuat karirnya selalu menanjak dan berhasil dalam mencapai usaha yangdiperjuangkannya

... 13 April
Dapat memahami apa yang dipelajarinya dengan cepat terutama jika ia dilahirkan pada waktu subuh. Selain itu, ia bisa menjadi orang pandai dalam bidang yang disukainya

... 14 April
Badannya sehat dan kuat, otaknya cerdas, gesit dalam gerak-geriknya,penuh daya cipta, artistik dan musikal. Ia bisa berhasil kalau bekerja sebagai seniman atau penulis atau wartawan

... 15 April
Emosional dan mudah tersinggung, selalu aktif, artistik, tetapi adasebagian yang suka berdikari. Hal ini akan berhasil di hari tuanya kalau dikembangkan sejak masa mudanya

... 16 April
Otaknya terang, periang, optimistis, artistik dan musikal. Ia bisa menjadi aktor atau pemain drama yang tenar

... 17 April
Kuat dalam hal karakter dan pendiriannya, tingkah lakunya amat praktis dan luas pandangannya, tetapi wataknya agak aneh dan suka mengecam orang lain

... 18 April
Dasarnya berperangai mulia, welas kasih dan suka berbuat sosial.Tetapi karena ia bertabiat suka memerintah, maka kalau kurang pendidikanntya ia bisa berbuat semena-mena

... 19 April
Pandanggannya luas dan asli, disiplin dan suka akan ketertiban. Iabisa berhasil dalam mencari penemuan-penemuan baru dan pandai dalam usaha dagang

... 20 April
Otaknya cerdas, periang, agung, jujur, terus terang, artistik dan musikal. Apabila tingkat pendidikannya baik ia bisa sukses dalam menempuh kehidupannya

... 21 April
Amat sensitif (sangat peka perasaannya), murah , tulus dan gagah berani, tetapi agak angkuh. Umumnya ia bisa berhasil dan terkenaldalam segala macam pekerjaan yang disukainya

... 22 April
Simpatik dan praktis dalam segala sepak terjangnya, agak pemalu dan berhati- dalam melakukan pilihannya. Ia bekerja rapi menurut yang tertemtu

... 23 April
Sopan-santun, artistik, tetapi amat emosional dan mudah tersinggung perasaannya, tabiatnya agak aneh dan keras. Ia bisa berhasil dibidang pemerintahan atau sebagai anggota dinas rahasia

... 24 April
Suka mengabdi, pandai berusaha dan banyak ilhamnya untuk mengerjakan sesuatu. Sifatnya gagah berani dan bersemangat. Ia bisa memperoleh keuntungan melalui perjalanan dan kegiatan di bidang keagamaan

... 25 April
Bersifat amat simpatik, artistik dan senang akan segala macam keindahan, tetapi perasaannya terlalu peka. Berbakat untuk menjadi aktor atau aktris

... 26 April
Agung dan tajam firasatnya, tetapi agak pemalu, suka takut-takut dan banyak segan serta keras hatinya

... 27 April
Aktif, ambisius, luar biasa pandai, pandangannya luas dan asli,tetapi sifatnya cemburuan. Ia bisa banyak berhasil dalam segala usahanya

... 28 April
Otaknya cerdas, artistik, agung, kepribadiannya berwibawa dan pandaiberfilsafah serta ada sebagian yang berbakat untuk meramalkan sesuatu

... 29 April
Wataknya amat baik, tetapi kemauannya keras dan perasaannya terlalukuat. Selain itu, ia pandai bicara, selalu kelihatan giat bekerja dan cerdik

... 30 April
Amat simpatik, suka berbuat sosial, cerdas otaknya dan suka sekaliakan segala sesuatu yang bersifat seni, terutama musik dankesusasteraan. Kalau ia dilahirkan lewat tengah malam tidak mustahil dapat banyak rejeki.

Masa