Rabu, 27 Mei 2009

At Last i watched Movie this month

Night At The Muzeum 2 (2009)
-When the Museum of Natural History is closed for upgrades and renovations, the museum pieces are moved into federal storage at the famous Washington Museums. The centerpiece of the film will be bringing to life the Smithsonian Institution, which houses the world's largest museum complex with more than 136 million items in its collections, ranging from the plane Amelia Earhart (Amy Adams) flew on her non-stop solo flight across the Atlantic and Al Capone's (Jon Bernthal) rap sheet and mug shot to Dorothy's ruby slippers, Fonzie's jacket from Happy Days, the still from M*A*S*H and Archie Bunker's lounge chair from All in the Family. With a forwarded resume, Larry (Ben Stiller) becomes another caretaker at the Smithsonian, where Kahmunrah, an evil Pharaoh will come to life with the reestablishing of a tablet as a magical force in the museum bringing the old exhibits (Such as Theodore Roosevelt and Dexter) and new exhibits (like General Custer and Al Capone) back to life, and in conflict with each other. Larry enlists the help of Amelia Earheart, who he develops a romantic interest in, and together they try to put everything back in order.

the scenes:



i watched it with my sweet dibah at Mall cineplex just a few hours ago,ehehe siuk kali ah movie nya... many funny stuff in it,also adventure and lot of laughs,its about larry came back to the new muzeum where all his friends sent, try to save them all and send them back to the old muzeum..
starring Ben Stiller
so the ratings is 8.5/10

Isnin, 25 Mei 2009

funny stuff


no need to explain.. you guys know what they saw..







Isnin, 4 Mei 2009

Einstein tentang Agama


Albert Einstein

Tahyul kanak-kanak:Surat Enstein tentang pandangannya terhadap agama cukup jelas

“Sains tanpa agama adalah lumpuh, agama tanpa sains adalah buta.” Begitu ujar Albert Einstein, dan kutipannya yang terkenal yang telah menjadi ajang perdebatan tiada akhir antara orang beriman dan tidak beriman yang ingin mengklaim ilmuwan terbesar abad ke-20 berada di pihak mereka.

Sebuah surat yang kurang dikenal yang ditulis olehnya, mungkin bisa membantu menyelesaikan perdebatan ini - atau paling tidak menambah panjang kontroversi tentang pandangannya terhadap agama.

Menjelang pelelangan surat tersebut minggu ini di London setelah selama 50 tahun menjadi koleksi pribadi, dokumen ini tidak menyisakan keraguan bahwa ahli fisika teoritik ini bukanlah seorang pendukung kepercayaan agama, yang dinilainya sebagai “tahyul kanak-kanak” .

Di dalam surat itu, ia menyatakan bahwa: “Kata tuhan bagiku tidak berarti apa-apa selain ekpresi dan produk dari kelemahan manusia, dan Alkitab sebagai sekumpulan tulisan berharga, namun tetap saja primitif dan kekanak-kanakan. Tidak ada interpretasi secanggih apa pun dapat mengubah ini.

Einstein, yang adalah seorang Yahudi dan yang juga menolak menjadi Presiden Israel yang kedua, dan juga menolak ide bahwa orang Israel adalah bangsa Tuhan yang terpilih.”

Bagiku agama Yahudi seperti halnya agama yang lain adalah perwujudan dari tahyul yang kekanak-kanakan. Dan orang Yahudi dengan bangga kuakui sebagai bagian dariku beserta dengan mentalitasnya yang kuakui dekat denganku tidak membedakanku dari orang-orang lain. Sejauh pengalamanku, mereka tidak lebih baik dari bangsa-bangga lain, meskipun mereka terlindungi dari kanker terburuk karena mereka tidak berkuasa. Selain itu aku tidak bisa melihat apa yang “terpilih” dari mereka.

Surat ini akan dilelang di Balai Pelelangan Bloomsbury pada Kamis Festival Mei dan diharapkan mencapai harga £8000. Tulisan tangan tersebut, dalam bahasa Jerman, tidak terinci dalam sumber akademik paling otoritatif tentang masalah ini, yaitu buku tulisan Max Jammer, Einstein and Religion.

Seorang ilmuwan terkemuka Inggris, John Brooke dari Universitas Oxford, mengaku ia belum pernah mendengar tentang hal ini.

Einstein paling dikenal melalui teori relativitasnya dan persamaan E=mc2 yang menggambarkan ekuivalensi antara massa dan energi, namun pandangannya tentang agama telah banyak mengundang tanda tanya.

Orangtuanya bukanlah penganut agama taat namun ia sekolah di sekolah dasar Katolik dan pada saat yang sama diajar secara privat tentang agama Yahudi. Ini mengacu pada masa yang kemudian dinamakannya “surga agama anak-anak”, di saat ia mematuhi kewajiban agama seperti tidak makan babi. Ini tidak berlangsung lama dan pada usia 12 tahun ia mulai mempertanyakan keabsahan cerita-cerita di dalam Alkitab.”

Konsekuensinya adalah perasaan bebas yang fanatik secara positif disertai perasaan bahwa masa mudanya telah ditipu oleh negara melalui kebohongan; sungguh perasaan yang mengejutkan, ” tulisannya.

Dalam tahun-tahun terakhirnya ia mengaju pada “perasaan religius kosmik” yang meresapi dan menjaga karya-karyanya. Pada tahun 1954, setahun sebelum kematiannya, ia mengatakan tentang ingin “merasakan alam semesta seperti sebuah kesatuan kosmik.” Ia juga suka menggunakan istilah religius, seperti pada tahun 1926 mengatakan bahwa “Ia [Tuhan] tidak bermain dadu” ketika mengacu pada ketidakpastian yang dihasilkan oleh teori kuantum.
Posisinya terhadap Tuhan telah sering disalahpahami oleh orang dari kedua belah pihak ateism/agamis namun ia selalu menolak untuk digolong-golongkan.”

Seperti para ilmuwan besar lainnya ia tidak bisa dikotak-kotakkan seperti yang diinginkan orang dalam polemik,” kata Brooke. “Jelas misalnya di mana ia memberikan penghormatan kepada nilai-nilai agama yang terdapat di dalam tradisi Yahudi dan Kristen… tetapi apa yang ia maksud dengan agama adalah sesuatu yang lebih mendalam daripada apa yang biasnya dimaksud dalam diskusi biasa.

Meskipun penolakannya mutlak terhadap agama konvensional, Brooke mengatakan bahwa Einstein sempat marah sewaktu pendangannya dipakai para ateis fundamentalis. Ia marah oleh ketinggihatian mereka dan pernah menulis seperti ini, “Misteri abadi dari dunia ini adalah kesukarannya untuk dipahami.”

BACA WASIAT INI‏


#MAHA BESAR ALLAH, dimana-mana Allah SWT selalu menunjukkan kebesaran dan keagunganNya, sehingga dengan demikian manusia akan semakin sadar bahwa hari akhir itu pasti akan tiba. (tulisan ALLAH pada foto tsunami Srilanka).

Assalamualaikum,

INGATLAH APABILA ANDA MENERIMA WASIAT INI, JANGANLAH

DIBIARKAN ATAU DIABAIKAN DAN NIAT ANDA MENGEDARKAN.

WASIAT INI ADALAH KERANA ALLAH, DAN BUKANYA TAKUT

TERHADAP BENCANA YANG AKAN MENIMPA.

WASIAT UNTUK UMAT ISLAM DI SELURUH DUNIA.


Daripada Sheikh Ahmad - Madinah, Saudi Arabia, pada

sauatu malam ketika hamba membaca Al-Quran di makam

Rasullullah s.a.w . selepas hamba membaca lalu

tertidur. dalam tidur, hamba bermimpi Rasullullah

s.a.w. mendatangi hamba lalu bersabda:-

dalam 60,000 orang yang meninggal dunia di zaman ini,

tak seorang pun matinya dalam keadaan yang beriman.

1. Isteri tiada mendengar kata-kata suami,

2. Orang kaya tidak lagi bertimbangrasa kepada orang

miskin.

3. Ramai yang tidak berzakat dan tidak lagi berbuat

kebajikan.

Sampaikan kepada orang-orang Islam ini, supaya membuat

kebajikan kerana hari penghabisan akan tiba di mana:-

1. semua bintang akan terbit dari langit, sesudah itu

pintu langit akan tertutup.

2.tulisan dalam Al-Quran akan hilang.

3.Matahari akan turun di atas kepala.

Pesan Hamba :-

1. berselawatlah untuk junjungan kita Nabi Muhammad

s.a.w

2. bertaubatlah dengan segera sementara pintu taubat

masih terbuka.

4. janganlah derhaka kepada ibu-bapa.

Untuk peringatan !!

1. seorang saudara bombay telah menerima wasiat ini

dan beliau telah mencetak 20 salinan dan mengirimkan

kepada orang lain. Ia kemudia dianugerahi Allah

dengan mendapat keuntungan besar dalam perniagaannya.

2. seorang hamba Allah telah menerima wasiat serupa

tetapi tidak mengindahkannya dan menggangap wasiat ini

adalah palsu, maka selang beberapa lama anaknya

meninggal dunia.

3. pada tahun 1977b Tun Dato< Mustapha, bekas ketua menteri Sabah menerima wasiat ini,

kemudian beliau mengarahkan setiausahanya mencetak sebanyak 20 salinan dan

menghantarkan kepada orang maka selang berapa hari kemudian dia telah menerima hadiah

pertama dari Kebajikan Masyarakat di Malaysia Timur.

4. Tan Sri Ghazali, jawi bekas menteri secara tidak langsung telah di pecat daripada jawatanya

kerana apabila menerima wasiat ini beliau telah terlupa mencetak 20 salinan untuk diedarkan

kepada orang lain. Tetapi beliau telah menyesal dengan kesilapanya lalu segera membuat 20

salinan dan terus mengirimkan kepada orang lain. Beberapa hari kemudian beliau telah dilantik

menjadi menteri kabinet.

5. Perdana Menteri Zulfikar Ali Bhutto telah menerima wasiat ini dan tidak percayaakan

kebenerannya dan anggapannya palsu lalu dibuangkannya ke dalam tong sampah. seminggu

kemudian beliau telah dijatuhkan hukuman pancung sampai mati.

6. Terengganu, seorang perkerja bengkel kenderaan menerima wasiat ini dari pengirim yang

tidak dikenali dari perak. lalu membuat 20 salinan sepertimana dituntut. Alhamdulillah dia telah

dianugerahi seorang gadis berakhlak sebagai isteri. Baginya penganugerahan ini paling agung dan

tidak ada tolak bandinganya.

7. Di terenganu juga seorang Hamba Allah telah menerima wasiat ini dari kawannya di melaka,

malangnya dia tidak mengindahkannya dan mengatakan ianyqa bohong belaka dan sengaja

diada-adakan untuk menakut-nakutkan orang yang membacanya, berapa hari kemudian dia

mendapat penyakit ganjuil dan penderitaannya sukar dirawat oleh doktor, akhirnya beliau

teringat akan wasiat ini yang masih ada dalam simpanannya, lalu menyuruh sepupunya

mencetak wasiat ini dan berikan kepada orang lain. seminggu kemudian beliau pun beransur

pulih sehingga sekarang. Banyak lagi contoh orang-orang yang menerima wasiat ini dan tidak

mempercayai dan tidak mengirimkan kepada orang lain di mana mereka mendapat pelbagai

malapetaka. Setelah mengenangkan kejadian yang mengembirakan dan meyakinkan ini, anda

jangan lupa bmenyampaikan 20 salinan dalam masa 96 jam dari masa anda menerimanya.

Insyaalah, anda akan memperolehi sesuatu daripada ALLAH dengan penuh keyakinan. Pastinya

ianya akan menerangi hidup anda dengan nikmat keuntungan hidup.

PERHATIAN ; Setelah membacanya wasiat ini, hendaklah di tulis atau dicetak dan disampaikan kepada orang lain atau dikirimkan kepada orang lain sebanyak 20 salinan. Sekiranya ini telah

dilakukan, anda akan dianugerahi oleh ALLAH sesuatu niat dan hajat anda. Hajat anda akan di

kabulkan oleh ALLAH, kata Sheikh Ahmad lagi. Jika apa yang hamba katakan ini tidak benar,

biarlah hamba mati dalam kekotoran dan biarlah tidak mendapat perlindungan atau syafaat

daripada Rasullullah s.a.w. oleh itu, hendaklah ditulis atau dicetak sebanyak 20 salinan dan

sampaikan kepada orang lain. Dalam masa seminggu atau dua minggu anda akan beroleh

kebahagian dai ingatlah : lakukan ini dengan niat anda kepada Allah s.w.t.

INGATLAH APABILA ANDA MENERIMA WASIAT INI, JANGANLAH DIBIARKAN ATAU DIABAIKAN DAN NIAT ANDA MENGEDARKAN WASIAT INI ADALAH KERANA ALLAH DAN BUKANYA TAKUT TERHADAP BENCANA YANG AKAN MENIMPA.

Semoga anda juga akan berbuat demikian setelah membacanya.
INSYAALLAH

btw aku dpt ne dri email ku kna sent dri kwn ku..

Ahad, 3 Mei 2009

"Sayang, Abang minta izin untuk menikah..."‏


Masih ada kah isteri semulia Aliyah?...


"Sayang, Abang minta izin untuk menikah sorang lagi,"


Aliyah yang sedang melipat kain,

terdiam seketika. Mungkin terkedu.

Adakah pendengarannya kian kabur

lantaran usianya yang kian beranjak.


Adakah dialog tadi hanya dilafazkan

didalam TV, sementelah TV juga dipasang.

Tapi, ahh bukanlah. TV sedangmenayangkan

iklan Sunsilk, mustahilsudah ada siri baru

iklan Sunsilk? Diamenghela nafas panjang.

Dia memandangsekali imbas wajah Asraf

Mukmin,kemudian tersenyum.


Meletakkan kain yang telah siap

dilipat di tepi, bangun lantas menuju

ke dapur. Langkahnya diatur tenang.

Segelas air sejuk diteguk perlahan.Kemudian

dia ke bilik Balqis,Sumayyah, Fatimah.

Rutin hariannya,mencium puteri-puterinya sebelum dia

masuk tidur. Dahulu, semasa puterinya

kecil lagi, rutin itu dilakukan dengan

suaminya. Kini, anak-anak kian

beranjak remaja. Kemudian, dia

menjenguk bilik putera bujangnya yang

berdua, si kembar, Solehin danFarihin.


Pengabisannya dia kembali kepada

suaminya. Asraf Mukmin hanya diam,

membatu diri. Dia amat mengenali

isterinya. Jodoh yang diatur keluarga

hampir 16 tahun yang lepas

menghadiahkan dia sebuah keluarga yang

bahagia, Aliyah adalah ikon isteri

solehah. Namun, kehadiran Qistina,gadis genit yang menjawat jawatan

pembantu tadbir kesetiausahaan dijabatannya benar-benar membuatkan dia

lemah.


"Kau mampu Asraf, dengan gaji kau, aku

rasa kau mampu untuk beri makan 2keluarga," sokongan Hanif, teman

sepejabat menguatkan lagi hujah

apabila dia berdepan dengan Aliyah.


" Abang Asraf, Qis tak kisah. Qis

sanggup bermadu jika itu yang

ditakdirkan. Bimbinglah Qis, Qis

perlukan seseorang yang mampu memimpin

Qis," masih terngiang-ngiang bicara

lunak Qis.


Akhir-akhir ini, panas rasanya

punggung dia di rumah. Pagi-pagi,selesai

solat subuh, cepat-cepat dia

bersiap untuk ke pejabat. Tidak

seperti kelaziman, dia akan bersarapan

berjemaah bersama isteri dan anak-anak.


Aduhai, penangan Qis gadis kelahiran

Bumi Kenyalang benar-benar menjerat

hatinya.


" Abang , Aliyah setuju dengan

permintaan Abg. Tapi, Aliyah nak

berjumpa dengan wanita tu," Lembut dan

tenang sayup-sayup suara isterinya.

Dia tahu, Aliyah bukan seorang yang

panas baran. Aliyah terlalu sempurna,

baik tetapi ahh hatinya kini sedang

mengilai wanita yang jauh lebih muda.


"Bawa dia ke sini, tinggalkan dia

bersama Aliyah selama 1 hari saja,boleh?"pelik benar permintaan

isterinya.


Hendak dipengapakan apakah buah

hatinya itu? Namun, tanpa sedar dia

menganguk, tanda setuju. Sebab, dia

yakin isterinya tidak akan melakukan

perkara yang bukan-bukan.


Dan hakikatnya dia seharusnya

bersyukur. Terlalu bersyukur. Kalau

lah isterinya itu wanita lain, alamatnya

perang dunia meletus lah jawabnya.

Melayanglah periuk belanga. Ehhh, itu

zaman dulu-dulu. Zaman sekarang ni,

isteri-isteri lebih bijak. Teringat

dia kisah seorang tentera yang

disimbah dengan asid, gara-gara

menyuarakan keinginan untuk menambah

cawangan lagi satu. Kecacatan seumur

hidup diterima sebagai hadiah sebuah

perkahwinan yang tidak sempat

dilangsungkan. Dan dia, hanya senyuman

daripada Aliyah.


"Apa, nak suruh Qis jumpa dengan

isteri Abg," terjegil bulat mata Qis

yang berwarna hijau."Kak Aliyah yang minta," masih lembut

dia memujuk Qis


."Biar betul, apa dia nak buat denganQis?"


"Takutlah Qis, silap haribulan diabunuh Qis!" terkejut Asraf Mukmin.


"Percayalah Qis, Aliyah bukan macam tu

orangnya. Abg dah lama hidupdengannya.

Abg faham,"Qistina mengalih pandangannya. Mahu

apakah bakal madunya berjumpa

dengannya? Dia sering disogokkan

dengan pelbagai cerita isteri pertama

membuli isteri kedua. Heh, ini Qistinalah.

Jangan haraplah jika nak membuli

aku. Desis hati kecil Qistina.


Hari ini genap seminggu Qistina

bercuti seminggu. Seminggu jugalah dia

merindu. Puas dicuba untuk menghubungi

Qistina, namun tidak berjaya.Rakan serumah

menyatakan mereka

sendiri tidak mengetahui ke mana

Qistina pergi. Genap seminggu juga

peristiwa dia menghantar Qistina untuk

ditemuduga oleh Aliyah. Sedangkan dia

diminta oleh Aliyah bermunajat di

Masjid Putra. Di masjid itu, hatinya

benar-benar terusik. Sekian lamanya

dia tidak menyibukkan dirinya dengan

aktiviti keagamaan di masjid Putra.Dulu,

sebelum dia mengenali Qistina,saban malam

dia akan bersama denganAliyah serta anak-anaknya, berjemaah

dengan kariah masjid. Kemudian

menghadiri majlis kuliah agama.

Membaca AlQuran secara bertaranum itu

adalah kesukaannya.


Namun, lenggokQistina melalaikannya. Haruman Qistina

memudarkan bacaan taranumnya. Hatinya

benar-benar sunyi. Sunyi dengan

tasbih, tasmid yang sering dilagukan.

Seharian di Masjid Putra, dia cuba

mencari dirinya, Asraf Mukmin yang

dulu. Asraf Mukmin anak Imam Kampung

Seputih. Asraf Mukmin yang asyik

dengan berzanji. Menitis air matanya.

Hatinya masih tertanya-tanya, apakah

yang telah terjadi pada hari itu.

Aliyah menunaikan tanggungjawabnya

seperti biasa. Tiada kurangnya layanan

Aliyah. Mulutnya seolah-olah terkunci

untuk bertanya hal calon madu Aliyah.

Tit tit... sms menjengah masuk ke

kantung inbox hensetnya.


"Qis minta maaf. Qis bukan pilihan

terbaik utk Abg jadikan isteri. Qis

tidak sehebat kak Aliyah. Qis perlu

jadikan diri Qis sehebatnya utk

bersama Abg,"Dibawah hensetnya,

ada sekeping sampul

besar.


Kepada:Asraf Mukmin,Suami yang tersayang...

Asraf Mukmin diburu kehairanan. Sampul

berwarna cokelat yang hampir saiz

dengan A4 itu dibuka perlahan.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah

Lagi Maha Pengasihani,Salam

sejahtera buat suami yang

tercinta, moga redhaNya sentiasa

mengiringi jejak langkahmu.Abg yang dikasihi,

Genap seminggu sesi temuduga yang

Aliyah jalankan pada Qistina. Terima

kasih kerana Abg membawakan Aliyah

seorang calon madu yang begitu cantik.

Di sini Aliyah kemukakan penilaian

Aliyah.


1. Dengan ukuran badan ala-ala model,

dia memang mengalahkan Aliyah yang

sudah tidak nampak bentuk badan. Baju-

bajunya memang mengikut peredaran

zaman. Tapi, Aliyah sayangkan Abg.Aliyah tak

sanggup Abg diheret keneraka kerana menanggung

dosa.Sedangkan dosa Abg sendiri pun, masih

belum termampu untuk dijawab diakhirat sana ,

apatah lagi Abg nak

menggalas dosa org lain. Aliyah


sayangkan Abg...


2. Aliyah ada mengajak dia memasak.

Memang pandai dia masak, apatah lagi

western food. Tapi, Aliyah sayangkan

Abg. Aliyah tahu selera Abg hanya pada

lauk pauk kampung. Tapi tak tahulah

pula Aliyah kalau-kalau selera Abg

sudah berubah. Tapi, Aliyah masih

ingat lagi, masa kita sekeluarga

singgah di sebuah restoran westernfood,

Abg muntahkan semua makananwestern

food tu. Lagi satu, anak-anak

kita semuanya ikut selera ayah mereka.

Kesian nanti, tak makan la pula anak-anak kita.


Aliyah sayangkan Abg...


3. Aliyah ada mengajak dia solat

berjemaah. Kelam kabut dibuatnya.Aliyah minta

dia jadi Imam. Yelah,nanti dia akan menjadi ibu pada zuriat

Abg yang lahir, jadinya Aliyah

harapkan dia mampu untuk mengajar anak-anak

Abg nanti untuk menjadi imam dan

imamah yang beriman. Tapi, kalau dia

sendiri pun kelam kabut memakai

telekung...


Aliyah sayangkan Abg...


Abg yang disayangi,Cukuplah rasanya penilaian Aliyah.

Kalau diungkap satu persatu, Aliyah

tak terdaya. Abg lebih memahaminya.Ini penilaian selama 1 hari, Abg

mungkin dapat membuat penilaian yang

jauh lebih baik memandangkan Abg

mengenalinya lebih dari Aliyah

mengenalinya.Abg yang dicintai,Di dalam sampul ini ada borang

keizinan berpoligami. Telah siapAliyah tandatangan. Juga sekeping

tiket penerbangan MAS ke Sarawak. Jika

munajat Abg di Masjid Putra

mengiayakan tindakan Abg ini, ambillah

borang ini, isi dan pergilah kepada

Qistina. Oh ya, lupa nak cakap,

Qistina telah berada di sawarak.Menunggu Abg...


Aliyah sayangkan

Abg...


Tetapi jika Abg merasakan

Qistina masih belum cukup hebat untuk

dijadikan isteri Abg, pergilah cari

wanita yang setanding dengan Aliyah...Aliyah

sayangkan Abg.Tetapi, jika Abg merasakan Aliyah

adalah isteri yang hebat untuk Abg..

tolonglah bukakan pintu bilik ni.Aliyah

bawakan sarapan kegemaran Abg,roti canai..

air tangan Aliyah.


Salam sayang,


Aliyah Najihah binti Mohd Hazery


Tangannya pantas membuka pintu


biliknya. Di situ berdiri Aliyah

Najihah bersama-sama hidangan sarapanpagi kegemarannya. Dia tersenyum!Benar, tiada isteri sehebat Aliyahisterinya...


************MORAL OF THE STORY : Bersyukurlahdengan apa yg kita ada. Cinta padakecantikan tidak akan kekalselamanya.. You would only appreciatethings when you lost it..

TANDA 100 HARI SEBELUM HARI MATI‏


Assalam Mu'alaikum Wbrth!!! BACALAH DENGAN TELITI!!!

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun
semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar.
Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti daging
lembu yang baru saja disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik dihati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini. Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

TANDA 40 HARI
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita
akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka Malaikat Maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi Malaikat Maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun Malaikat Maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

TANDA 7 HARI
Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara
tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

TANDA 3 HARI
Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka
berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan
memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

TANDA 1 HARI
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini
menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

TANDA AKHIR
Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya
akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Sesungguhnya mengingati mati itu adalah bijak forward this buletin...may ALLAH SWT bless you.
Saling berpesan2lah sesama kita........ .

Renungan Bersama Wahai Sahabat ku


Assalamualaikum .....

Hanya Ingin Mengingatkan ...


Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali .....


1. Aku rumah yang terpencil,maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.

2. Aku rumah yang gelap,maka terangilah aku dengan selalu solat malam.

3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4.. Aku rumah ular berbisa,maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar .

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,maka banyaklah bacaan 'Laa ilahaillallah,

Muhammadar Rasulullah', supaya kamu dapat jawapan kepadanya.


Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya ........


1. Dunia itu racun,zuhud itu ubatnya.

2. Harta itu racun,zakat itu ubatnya.

3. Perkataan yang sia-sia itu racun,zikir itu ubatnya.

4. Seluruh umur itu racun,taat itu ubatnya.

5. Seluruh tahun itu racun,Ramadhan itu ubatnya.


Nabi Muhammad S.A.W bersabda:


Ada 4 di pandang sebagai ibu ', iaitu :


1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN .

2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.

3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.

4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR.


Berpesan-pesanlah kepada kebenaran dan kesabaran.


Beberapa kata renungan dari Qur'an :


Orang Yang Tidak Melakukan Solat:


Subuh : Dijauhkan cahaya muka yang bersinar

Zuhor : Tidak diberikan berkah dalam rezekinya

Asar : Dijauhkan dari kesihatan/kekuatan

Maghrib : Tidak diberi santunan oleh anak-anaknya.

Isyak : Dijauhkan kedamaian dalam tidurnya


wassalam

Modern type Romeo and Juliet

Boy: baby we need to talk

Girl: kyle, wat do u mean?

Boy: sumthin has come up...

Girl: wat? Wuts wrong? Is it bad?

Boy: i dont want to hurt u baby

Girl: *thinks* omg i hope he doesnt break up with me.... I love him so much

Boy: baby are you there??

Girl: yea im here wut is so important??

Boy: im not sure if i should say

Girl: well u already brought it up, so please just tell me.

Boy: im leaving....

Girl: baby wut are u talking about?? I dont want u to leave me, i love you

Boy: not like that, i mean im moving far away

Girl: why? All of ur famliy lives over here.

Boy: well my father is sending me away to a boarding skool far away.

Girl: i cant believe this.

[FATHER: (picks up tha other fone, interrupts & yells furiously) ERiKA, wat did i tell you about talking to boys?!!!!!....Get off the damn fone!! (And hangs up)]

Boy: wow ur father sounds really mad

Girl: u know how he gets, but anywayz i dont want you to go

Boy: would you run away with me?

Girl: baby, u know i would, i would do anything for u, but i cant... U dont know wut would happen if i did. My dad would kill me !!

Boy: *sad* its ok i understand i guess..

Girl: *thinking* i cant believe wuts going on

Boy: i need to give u sumthing 2nite b/c i am leaving on flight 1-80 in tha morning, so i need to see you now.

Girl: ok i will sneak out & meet u at tha park

Boy: ok ill meet u there in 20min

[They meet at a nearby park, they both hug each other. And he gives her a note.]

Boy: here u go, this is for you i gotta go.

Girl: *tear* (begins to cry)

Boy: baby dont cry, u know i love you...but i have 2 go

Girl: ok (begins to walk away)

[They both go back home. And erika begins to read tha letter he gave her]

It says.....

Erika,

U probably already know that im leaving, i knew this would be better if i wrote a letter explaining tha truth about how much i care about you. The truth is, is that i never loved you, i hated you so much, u are my bitch and dont u ever forget that. I never cared about you, and never wanted to talk to you, n be around u. U really have no clue how much i hate you. Now that im leaving i thought u should know that i hate you bitch, u never did tha right thing, and u were never there. I didnt think i could hate someone as much as i hate you. And i never want to see you, for the rest of my life, i will never miss kissing you like before, i never want to cuddle up, how we used to. I will not miss you and thats a promise. U never had my love, and i want you to remember that. Bitch u keep this letter bcuz this may be tha last thing u have from me. I hate you so much. i will not talk to you soon bitch....
Goodbye
- Kyle

[ erika begins to cry, she throws tha paper in tha garbage & crys for hours ]....

A day passes, she is sad, depressed and she feels so lonely....

Then she gets a fone call....

Friend: how are u feeling?

Girl: i just cant believe this happend i thought he loved me.

Friend: o, about that. Kyle left me a msg. A few days ago. He told me to tell u to look in ur jacket pocket or something...

Girl: ummm ok

[She finds a piece of paper in tha jacket, It says...]

Baby i hope u find this before u read my letter. I knew ur dad might read it, so i switched a few words...

Hate = Love

Never = Alwayz

Bitch = Baby

Will not= will........

I hope u didnt take that seriously because i love you with all my heart, and it was so hard to let you go thats y i wanted u to run away with me...
-Kyle]

Girl: omg its a letter, Kyle does love me!!, he must of slipped it into my pocket when he hugged me. I cant believe how stupid I am!!

Friend: lol ok but i g2g... Call me later

Girl: *happy*ok bye, i'll be at home waiting for my baby to call me !!......

Erika turns tha T.V. on......

[Breaking news] 'An airplane has crashed. Over 47 young boys died, we are still searching for Survivors...This is a tragedy we will never forget, this plane was flight 1-80...it was on its way to an all boys boarding school...' Reporter says.

[ she turns off the tv....3 days later, she kills herself, because of tha fact that Kyle was dead & she had nothing to Live for... ]....

A day after that the fone rings. Nobody answers. It was Kyle, he called to leave a msg.

'Its Kyle, i guess ur not home so, I called 2 let u know that im alive, i missed my flight b/c i had 2 see u one last time. So i hope ur not worried. I am staying for good. Sorry if u got scared, i promise 2 make it up 2 u everything will be a be ok i love you so much...
call me asap bye

Sabtu, 2 Mei 2009

Watak Dan Tarikh Lahir Di Bulan MEI

.. 1 Mei
-Murah , suka menolong sesamanya, tajam otaknya dan bisamendapatkan penemuan-penemuan baru serta firasatnya tajam dan bisaberuntung dalam melakukan segala macam usahanya

... 2 Mei
-Mudah tersinggung, tetapi sopan, lemah lembut, artistik dan panjangakal serta pandai

... 3 Mei
-Murah , manis budi, jujur, suka berterus terang, suka memaafkankesalahan orang lain. Umumnya ia bisa berhasil di bidang kesenian,terutama seni musik

... 4 Mei
-Sangat aktif dan gesit, artistik dan musikal, suka pada pekerjaankerajinan tangan dan industri. Biasanya ia lebih banyak berhasil dilapangan pekerjaan yang berhubungan dengan kesenian

... 5 Mei
-Karakternya kuat dan kepribadiannya menarik perhatian umum. Iadikaruniai dengan kecerdikan yang luar bisaa dan bisa beruntungdalam pekerjaan yang terhormat

... 6 Mei
-Luar biasa pandai, gagah berani dan penuh kegiatan, tetapi agakkeras kepala. Ia bisa memperoleh sukses dalam penghidupannya,terutama yang dilahirkan pada pagi hari

... 7 Mei
-Berwatak agung dan suka menaruh belas kasihan, tetapi sedikitpemalu. Ingatannya tajam dan gampang mengkonsentrasikan pikiran. Iabisa berhasil dengan baik dalm menempuh perjalanan hidupnya

... 8 Mei
-Dapat dipercaya, gemar pada pertukangan, kerajinan tangan dan mesin,maka tidak mustahil kelak ia bisa berhasil menjadi seorangindustriawan. Ia memang rajin dan ulet

... 9 Mei
-Memiliki bermacam-macam kepandaian, otaknya cerdas dan tindakannyaberani. Hanya saja ia mudah tertipu karena ia terlalu percaya padaomongan orang, maka sangat dianjurkan untuk selalu waspada

... 10 Mei
-Wataknya suka berubah-ubah dan tidak menentu. Sebentar merasaoptimis, sejurus kemudian merasa pesimis, saat ini merasa rianggembira tetapi beberapa saat kemudian berubah menjadi sedih. Karenaitu supaya berhasil dalam penghidupannya, ia harus dididik untukmempunyai ketetapan

... 11 Mei
-Sangat sopan, simpatik, artistik, lebih suka tinggal di rumahdaripada keluyuran di luar rumah. Ia mudah tersinggung, tetapi bisaberhasil dalam melakukan pekerjaan di bidang seni

... 12 Mei
-Berpandangan luas, cara berpikirnya praktis, pandai membedakan diantara baik dan buruk. Ia bisa berhasil dalam usaha yang dikerjakansendiri

... 13 Mei
-Karakternya kuat, agak sombong, suka menguasai orang. Umumnyakeberhasilannya dicapai berkat bantuan dari golongan jenis kelaminlain.

.. 14 Mei
-Memiliki kepribadian dengan sifat-sifat luar biasa, tetapi sulitdimengerti karena wataknya yang aneh dan suka mempengaruhi oranglain. Ia harus bisa menjaga diri dan mengekang diri dari pekerjaanyang tidak baik

... 15 Mei
-Hatinya bersifat terbuka, setia, suka menolong sesamanya. Keuletandalam bekerja, ambisius dan banyak berpikir, menjadikan dirinyacocok untuk memegang pimpinan

... 16 Mei
-Pikiran dan tindakannya praktis serta penuh kebijaksanaan. Orangnyasederhana tetapi ulet dalam memperjuangkan sesuatu. Ia bisa terkenaldalam lapangan pekerjaan yang cocok dengan cita-citanya

... 17 Mei
-Pandai, cara berpikirnya praktis dan asli, rajin belajar, suka akantata tertib yang baik. Ia bisa menjadi penemu gagasan baru yangdisegani orang.

... 18 Mei
-Artistik, sopan-santun, cerdas dan luas pandangannya. Sayang iaterlalu suka berfoya-foya.

.. 19 Mei
-Gagah berani, giat bekerja dalam menjalankan segala usahnya dansopan-santun. Selain itu, ia senang bergaul dengan golongan kelaminlain.

.. 20 Mei
-Perangainya agung, keamauannya keras dan banyak segan. Sayangnya iasuka terburu nafsu dan sering brangasan. Ia bisa berhasil mencapaiilmu yang dipelajarinya.

.. 21 Mei
-Sangat gesit, suka menolong sesamanya tanpa pamrih. Sayang ia agaksombong dan tindak-tanduknya terlalu tergesa-gesa.

.. 22 Mei
-Pandai bicara, berani tampil ke muka, aktif dalam segala kegiatan,perasaannya mudah tersinggung. Ia bisa berhasil kalau tinggal jauhdari tempat kelahirannya

... 23 Mei
-Periang, simpatik dalam pergaulan dan optimis serta suka berbuatsosial

... 24 Mei
-Sangat tertib dalam segala hal dan suka bekerja dengan penuhtanggung jawab, pikirannya terang dan pendapatnya dapat diterimaorang

... 25 Mei
-Cerdik dan luas pandangannya, suka memegang teguh pada tradisi danagak materialistis. Ia bisa menjadi pemimpin yang baik dalamperusahaan dan masyarakat.

.. 26 Mei
-Sopan-santun, pandaidan artistik, suka pada pekerjaan sosial tanpapamrih. Ia bisa berhasil dalam lapangan kesusasteran dankewartawannan.

.. 27 Mei
-Memiliki semangat juang yang tak kunjung padam, sangat tertarik padamasalah sosial dan politik. Cocok menjadi pemimpin masyarakat

... 28 Mei
-Karakternya kuat, sekali waktu menjadi bingung merawa khawatir dancemas, mudah marah dan sedih tanpa alasan.

.. 29 Mei
-Ramah-tamah, budi pekertinya sangat baik dan tidak suka membeda-bedakan orang. Ia bisa berhasil dalam pekerjaan sosial dan yangbersifat keagamaan

... 30 Mei
-Artistik, tajam firasatnya, sopan-santun dan berlaku baik terhadapsesamanya, tetapi ia harus selalu waspada terhadap penipuan yangdapat menimpa dirinya

... 31 Mei
-Jujur, mulia, sangat cerdik dan pandai bicara, suak berdamai danmenjauhi diri dari sifat permusuhan. Jika tekun belajar, bisamenjadi sarjana yang tenar.

Masa